Stefania Marzo

Onderzoeksgroep Kwantitatieve Lexicologie en Variatielinguïstiek (QLVL), Leuven

Blijde-Inkomststraat 21 - bus 3308

3000 Leuven

KU Leuven kaart

lokaal: 02.33

Functies


Curriculum Vitae

 

 

  • Taalvariatie- en verandering
  • Sociale betekenis en indexicaliteit
  • Standaardtaalideologie
  • Taal en migratie
  • Etnolecten

Selectie van publicaties

  • launch Grondelaers, S., Marzo, S. with Grondelaers, S. (joint first author), Marzo, S. (joint last author), Grondelaers, S. (corresp. author) (2023). Why does the shtyle spread? Street prestige boosts the diffusion of urban vernacular features. Language In Society, 52 (2), 295-320. doi: 10.1017/S0047404521001202 openaccessvia repository
  • launch Marzo, S., Natale, S., De Pascale, S. (2021). Language attitudes among mobile speakers. Evidence from Italian speakers living abroad. In: A. Ziegler, S. Edler, N. Kleczkowski, G. Oberdorfer (Eds.), Urban Matters. Current Approaches of International Sociolinguistic Research (Studies in Language Variation)., (119-140). (Studies in Language Variation, 27). Amsterdam: John Benjamins. ISBN: 9789027258281. doi: 10.1075/silv.27 openaccessvia repository
  • F0AJ0A  Inleiding tot de Italiaanse cultuur
  • F0AJ4A  Italiaanse taalkunde I: inleiding tot de Italiaanse taalkunde
  • F0AJ9A  Italiaans: taal & tekst I
  • F0VJ0A  Linguistica italiana: le varietà dell'italiano
  • S0E32A  Taal en cultuur
  • F0YW7A  Vakdidactiek Italiaans (Leuven)
  • F0ZC7A  Opleiding tot leraar talen: startfase Nederlands-Italiaans
  • F0ZD3A  Opleiding tot leraar talen: startfase Engels-Italiaans
  • F0ZD8A  Opleiding tot leraar talen: startfase Duits–Italiaans
  • F0ZE2A  Opleiding tot leraar talen: startfase Frans–Italiaans
  • F0ZE6A  Opleiding tot leraar talen: startfase Latijn–Italiaans
  • F0YW8A  Vakdidactiek Italiaans (Leuven)
  • F0ZF9A  L-Interculturaliteit
  • F0AY0A  Stage Italiaans, initiatiestage
  • F0AY1A  Stage Italiaans, ingroeistage
  • F0AY2A  Stage Italiaans, doorgroeistage
  • F0BK1A  Italiaanse taalkunde III: Taalvariatie en –verandering in het hedendaagse Italië
  • F0BT9A  Service-learning in de taal- en letterkunde
  • Taalvariatie- en verandering
  • Sociale betekenis en indexicaliteit
  • Standaardtaalideologie
  • Taal en migratie
  • Etnolecten

Selectie van publicaties

  • launch Grondelaers, S., Marzo, S. with Grondelaers, S. (joint first author), Marzo, S. (joint last author), Grondelaers, S. (corresp. author) (2023). Why does the shtyle spread? Street prestige boosts the diffusion of urban vernacular features. Language In Society, 52 (2), 295-320. doi: 10.1017/S0047404521001202 openaccessvia repository
  • launch Marzo, S., Natale, S., De Pascale, S. (2021). Language attitudes among mobile speakers. Evidence from Italian speakers living abroad. In: A. Ziegler, S. Edler, N. Kleczkowski, G. Oberdorfer (Eds.), Urban Matters. Current Approaches of International Sociolinguistic Research (Studies in Language Variation)., (119-140). (Studies in Language Variation, 27). Amsterdam: John Benjamins. ISBN: 9789027258281. doi: 10.1075/silv.27 openaccessvia repository
  • F0AJ0A  Inleiding tot de Italiaanse cultuur
  • F0AJ4A  Italiaanse taalkunde I: inleiding tot de Italiaanse taalkunde
  • F0AJ9A  Italiaans: taal & tekst I
  • F0VJ0A  Linguistica italiana: le varietà dell'italiano
  • S0E32A  Taal en cultuur
  • F0YW7A  Vakdidactiek Italiaans (Leuven)
  • F0ZC7A  Opleiding tot leraar talen: startfase Nederlands-Italiaans
  • F0ZD3A  Opleiding tot leraar talen: startfase Engels-Italiaans
  • F0ZD8A  Opleiding tot leraar talen: startfase Duits–Italiaans
  • F0ZE2A  Opleiding tot leraar talen: startfase Frans–Italiaans
  • F0ZE6A  Opleiding tot leraar talen: startfase Latijn–Italiaans
  • F0YW8A  Vakdidactiek Italiaans (Leuven)
  • F0ZF9A  L-Interculturaliteit
  • F0AY0A  Stage Italiaans, initiatiestage
  • F0AY1A  Stage Italiaans, ingroeistage
  • F0AY2A  Stage Italiaans, doorgroeistage
  • F0BK1A  Italiaanse taalkunde III: Taalvariatie en –verandering in het hedendaagse Italië
  • F0BT9A  Service-learning in de taal- en letterkunde