De Dienst Fondsenwerving en Alumnirelaties helpt uw sociaal engagement omzetten in echte impact. Samen creëren wij kansen in het onderzoek, het onderwijs en de zorg.

Onze missie

Met onze schenkers en alumni kunnen wij bouwen op een toegewijde community die breeduit in de samenleving staat. Vanuit de Dienst Fondsenwerving en Alumnirelaties ondersteunen wij het engagement van alumni en schenkers en verbinden hen met de bredere universitaire gemeenschap.

Lees onze missie

Focus van onze inspanningen

De projecten van KU Leuven bestrijken een breed palet aan maatschappelijk relevante problematieken. We richten ons daarbij op vijf focusgebieden.

"Onze planeet opnieuw zuurstof geven.
Het onderwijs heruitvinden voor de volgende generaties en ontsluiten voor iedereen.
De economische welvaart versnellen.
Sociale ongelijkheid verminderen.
En gezondheid garanderen voor alle mensen."

- Uit ons Manifesto

Toekomstgericht onderwijs

Om studenten aan te moedigen en hoger onderwijs toegankelijker te maken, reiken allerlei fondsen en leerstoelen studiebeurzen en -prijzen uit.

Meer over onderwijs

Fundamenteel onderzoek

Wij begeleiden onderzoekers die baanbrekend werk verrichten en streven naar duurzame innovatie. Via talrijke projecten vergroten we onze maatschappelijke impact.

Meer over onderzoek

Kwalitatieve gezondheidszorg

Samen met UZ Leuven en verschillende onderzoekcentra is KU Leuven de drijvende kracht om de kwaliteit van gezondheidszorg te verbeteren.

Meer over gezondheidszorg

Internationaal engagement

Wij zetten sterk in op diepgaande, structurele samenwerkingen, gebaseerd op duurzame capaciteitsopbouw en internationale partnerschappen.

Meer over internationalisering

Zorg voor erfgoed en cultuur

KU Leuven beheert een uitgebreide erfgoedcollectie. Door in dat patrimonium te investeren, bewaren we dat erfgoed voor volgende generaties.

Meer over erfgoed en cultuur