Groeiwijzer

De levensbeschouwelijke groeiwijzer is een instrument dat opgebouwd is vanuit de identiteitsdriehoek in functie van de bewustwording bij de student(en) in de lerarenopleiding en het commitment rond 'leraar-zijn' en 'katholieke school worden'. Het instrument wordt vanuit bepaalde leer- en ontwikkelingsdoelen aangeboden doorheen de lerarenopleiding kleuter en lager (en secundair) en met bijzondere aandacht voor het scharnier- of keuzemoment tussen semester drie en semester vier (in basis).

De levensbeschouwelijke groeiwijzer heeft, zoals het woord oproept, een dubbele functie. Door een goed gebruik kan het instrument bijdragen aan de levensbeschouwelijke groei van de leraar (in opleiding). Tegelijkertijd kan door een zinvolle omkadering het instrument ook een bepaalde richting (af)wijzen in verband met leraar zijn en het pedagogisch project van een katholieke school. Dit laatste kan voor studenten kleuter en lager uitmonden in een (voorlopige) keuze tussen optie 1 en 2.

Wenst u als docent gebruik te maken van de groeiwijzer, dan kan u hier toegang vragen tot het beheerpaneel voor docenten. Vergeet daarbij zeker uw instelling niet te vermelden, zodat we die kunnen toevoegen aan het systeem.

Inloggen

Je moet ingelogd zijn om de groeiwijzer te kunnen gebruiken.

Heb je al een account op Thomas? Dan kun je je hier inloggen.
Heb je geen account op Thomas? Registeer je dan via onderstaande link.

Volg Thomas op