launch Depaepe, M. (2023). Jenseits der pädagogischen Illusion? Historischvergleichende Überlegungen zur Wirkungsgeschichte der moralischen Bildung von Kindern und Jugendlichen. Historia Scholastica, 9 (2), 13-59. via repository
launch Depaepe, M. (2023). De professionele onderhandelaar als producent en consument van de onderwijsgeschiedenis: Louis Van Beneden in dialoog met kerk en staat. Tijdschrift voor Onderwijsrecht en Onderwijsbeleid, 2022-23 (2-3), 231-135.
launch Depaepe, M. (2022). Paedagogica historica, quo vadis? An epilogue on the ambivalences and paradoxes of doing educational history. Paedagogica Historica, 58 (6), 974-985. doi: 10.1080/00309230.2022.2130702
launch Depaepe, M. (2022). Like a voice in the wilderness? Striving for a responsible handling of the educational heritage. In: F. Herman, S. Braster, M. del Mar del Pozo Andrés (Eds.), Exhibiting the past. Public histories of education, (39-57). De Gruyter Oldenbourg. ISBN: 978-3-11-071958-1. via repository
launch Depaepe, M., Simon, F., Van Gorp, A. (2022). An Atypical Biography Concluding More Than Twenty Years of Decroly Research. Encounters in Theory and History of Education, 23, 114-126. doi: 10.24908/encounters.v23i0.16154via repository
launch Depaepe, M. (2022). “Van oude mensen…”, over “de dingen” die in de geschiedenis van opvoeding en onderwijs toch niet zo gemakkelijk voorbij gaan…(In dankbare herinnering aan wijlen professor dr. Maurits De Vroede (1922-2002), mede naar aanleiding van de honderdste verjaardag van zijn geboorte). In: Grondleggers van de pedagogie(k). Grote denkers over opvoeden: stemmen uit het verleden en hun weerklank in het heden en de toekomst, (191-208). SWP. ISBN: 9789085602347.
launch Van Gorp, A., Depaepe, M., Simon, F. (2022). Ovide Decroly (1871–1932): Panoramische biografie en bibliografie. Panoramic Biography and Bibliography. doi: 10.13140/RG.2.2.16227.84006via repository
launch Depaepe, M., Simon, F., Van Gorp, A. (2022). Ovide Decroly (1871-1932) : Une approche atypique? (Theory and History of Education Monograph Series, 4). The Theory and History of Education International Research Group (THEIRG). ISBN: 978-1-55339-676-5. via repository
launch Depaepe, M. (2023). Jenseits der pädagogischen Illusion? Historischvergleichende Überlegungen zur Wirkungsgeschichte der moralischen Bildung von Kindern und Jugendlichen. Historia Scholastica, 9 (2), 13-59. via repository
launch Depaepe, M. (2023). De professionele onderhandelaar als producent en consument van de onderwijsgeschiedenis: Louis Van Beneden in dialoog met kerk en staat. Tijdschrift voor Onderwijsrecht en Onderwijsbeleid, 2022-23 (2-3), 231-135.
launch Depaepe, M. (2022). Paedagogica historica, quo vadis? An epilogue on the ambivalences and paradoxes of doing educational history. Paedagogica Historica, 58 (6), 974-985. doi: 10.1080/00309230.2022.2130702
launch Depaepe, M. (2022). Like a voice in the wilderness? Striving for a responsible handling of the educational heritage. In: F. Herman, S. Braster, M. del Mar del Pozo Andrés (Eds.), Exhibiting the past. Public histories of education, (39-57). De Gruyter Oldenbourg. ISBN: 978-3-11-071958-1. via repository
launch Depaepe, M., Simon, F., Van Gorp, A. (2022). An Atypical Biography Concluding More Than Twenty Years of Decroly Research. Encounters in Theory and History of Education, 23, 114-126. doi: 10.24908/encounters.v23i0.16154via repository
launch Depaepe, M. (2022). “Van oude mensen…”, over “de dingen” die in de geschiedenis van opvoeding en onderwijs toch niet zo gemakkelijk voorbij gaan…(In dankbare herinnering aan wijlen professor dr. Maurits De Vroede (1922-2002), mede naar aanleiding van de honderdste verjaardag van zijn geboorte). In: Grondleggers van de pedagogie(k). Grote denkers over opvoeden: stemmen uit het verleden en hun weerklank in het heden en de toekomst, (191-208). SWP. ISBN: 9789085602347.
launch Van Gorp, A., Depaepe, M., Simon, F. (2022). Ovide Decroly (1871–1932): Panoramische biografie en bibliografie. Panoramic Biography and Bibliography. doi: 10.13140/RG.2.2.16227.84006via repository
launch Depaepe, M., Simon, F., Van Gorp, A. (2022). Ovide Decroly (1871-1932) : Une approche atypique? (Theory and History of Education Monograph Series, 4). The Theory and History of Education International Research Group (THEIRG). ISBN: 978-1-55339-676-5. via repository