- Computer Graphics (Computer Grafiek)
- Beeldsynthese Algoritmen (""Rendering"").
- Fotorealistische Beeldgeneratie (uitgaande van een 3D beschrijving van een virtuele scène, een fotorealistisch beeld genereren).
- Beeldgebaseerde Algoritmen (uitgaande van foto's van echte objecten of scenes, representaties zoeken van deze objecten en nieuwe aanzichten gene reren).
- Punt-gebaseerde Computer Graphics (onderzoek naar nieuwe voorstellingswijzen voor geometrische objecten, die afstappen van de klassieke voorstel lingen zoals polygonen, spline-oppervlakken, etc.)
- Perceptueel-gebaseerde beeldweergave (computer graphics algoritmen waarbij gebruik gemaakt wordt van perceptuele heuristieken om meer realisme i n eht beeld te brengen).
- Materiaalmodellen voor computer graphics (fenomenologische en empirische modellen voor materiaaleigenschappen in computer graphics).
- Sleutelwoorden: Computer Graphics, 3D Graphics, Rendering algoritmen
- Toepassingsdomeinen: Filmindustrie (special effects), computer games, CAD, predictieve simulaties, computer visualisatie
- Intuïtieve controlemechanismen voor computer animatie
Recente publicaties
- launch Phung, T.H., Hanselaer, P. (sup.), Dutré, P. (cosup.), Leloup, F. (cosup.) (2022). A next-generation Color Appearance Model for self-luminous stimuli.
- launch Frederickx, R., Dutré, P. (2021). Efficient stackless ray-object intersections in dense scenes by exploiting ray connectivity using approximate minimum weight triangulations: results in 2D that outperform roped KD-trees (and massively outperform BVHs). CW Reports, Report No. CW716.
- launch Moulin, M., Dutré, P. (2019). On the Use of Local Ray Termination for Efficiently Constructing Qualitative BSPs, BIHs and (S)BVHs. The Visual Computer, 35 (12), 1809-1826. doi: 10.1007/s00371-018-1575-x
- launch Billen, N., Dutré, P. (sup.) (2018). Improving Efficiency in Illumination Algorithms using Stochastic Visibility Evaluation and Line Sampling.
- launch Stuyck, T., Dutré, P. (sup.) (2017). Natural Media Simulation and Art-Directable Simulations for Computer Animation.
- launch Frederickx, R., Dutré, P. (2017). A Forward Scattering Dipole Model from a Functional Integral Approximation. ACM Transactions on Graphics, 36 (4), Art.No. 109. doi: 10.1145/3072959.3073681
- launch Van de Woestijne, J., Frederickx, R., Billen, N., Dutré, P. (2017). Temporal Coherence for Metropolis Light Transport. In: M. Zwicker, P. Sander (Eds.), Eurographics Symposium on Rendering - Experimental Ideas & Implementations, (55-63). Presented at the Eurographics Symposium on Rendering, Helsinki, 19 Jun 2017-21 Jun 2017. doi: 10.2312/sre.20171194
- launch Xie, N., Wang, L., Dutré, P. (2017). Reflection reprojection using temporal coherence. The Visual Computer, 1-13. doi: 10.1007/s00371-017-1358-9
- launch Stuyck, T., Fang, D., Sunil, H., Dutré, P. (2017). Real-Time Oil Painting on Mobile Hardware. Computer Graphics Forum, 36 (8), 69-79.
- launch Billen, N., Dutré, P. (2016). Line Sampling for Direct Illumination. Computer Graphics Forum, 4 (35), 45-55. doi: 10.1111/cgf.12948
- H0P42A Computervisualisatie
- G0P81A Gegevensstructuren en algoritmen
- H05N2A Capita selecta, mens-machinecommunicatie en multimedia
- G0B36A Computergrafiek 2
- G0K34A Geschiedenis van de informatica
- G0Q37C Toepassingen van meetkunde in de informatica
- H07Z5A Computergrafiek: project
- G0Q66C Fundamenten van computergrafiek
- G0D81A Wetenschapscommunicatie: informatica
- H0O07A Ontwerp van algoritmen